Wyniki Development Centre są szczegółowo omawiane z kierownictwem firmy Klienta oraz z bezpośrednimi przełożonymi uczestników procesu DC w celu wskazania najbardziej efektywnych metod pracy i rozwoju poszczególnych pracowników.
Ponadto, dzięki informacjom zwrotnym, które uczestnicy Development Centre otrzymują zarówno w formie pisemnej, jak i podczas indywidualnych sesji, każdy pracownik ma możliwość pogłębienia samoświadomości odnośnie swoich mocnych i słabszych stron. Jednocześnie ma także okazję do pełnego przeanalizowania własnych planów rozwoju w ramach organizacji w odniesieniu do otrzymanych rekomendacji szkoleniowo-rozwojowych.
Opis metody:
Kompetencje, kluczowe dla danego stanowiska, są ustalane wspólnie z Klientem, odpowiednio zdefiniowane oraz operacjonalizowane. Na tej podstawie opracowujemy metodologię Development Centre, która obejmuje obszerny zestaw technik symulacyjnych, narzędzi psychometrycznych oraz zadań podobnie jak w Assessment Centre, przy czym kluczowym aspektem jest diagnoza potencjału rozwojowego i określenie metod, które najbardziej efektywnie wspomogą ten rozwój. W celu dokonania rzetelnej i obiektywnej oceny wykorzystujemy zestaw zadań i ćwiczeń odpowiednich dla specyfiki firmy i ocenianych kompetencji.
Wśród nich mogą być między innymi:
- dyskusje grupowe z przydzielonymi konkretnymi rolami lub bez,
- zadania wykonawcze grupowe lub indywidualne,
- prezentacje na forum większej grupy lub tylko przed asesorami,
- symulacje „trudnych rozmów” np. z Klientami, pracownikami, przełożonymi itp. w roli rozmówcy występują specjalnie przygotowani „aktorzy”,
- zadanie pisemne typu ”case study” (studium przypadku), „in basket” (analiza dużej ilości dokumentów i podejmowanie decyzji na ich podstawie), „fact finding” (ustalanie faktów na podstawie zadanych informacji),
- testy wiedzy,
- testy umiejętności analizy informacji słownych i danych liczbowych,
- testy kreatywności, spostrzegawczości,
- kwestionariusze osobowości zawodowej (np. Kwestionariusz Stylów Zawodowych WAVE).
Realizację zadań obserwują, analizują i oceniają specjalnie dobrani asesorzy posiadający zarówno odpowiednie do danego procesu doświadczenie biznesowe, jak również wiedzę i umiejętność wnikliwej analizy obserwowanych zachowań i określenia właściwych kierunków rozwoju.
Development Centre umożliwia zdobycie pełnych informacji na temat kluczowych kompetencji pracowników, silnych i słabych stron w odniesieniu do zajmowanego stanowiska i pełnionych obowiązków. Jednocześnie wskazuje na obszary koniecznego rozwoju i umożliwia budowanie planu indywidualnego działania, mającego na celu zwiększanie efektywności w poszczególnych aspektach aktualnych i przyszłych zadań.